Volg mij

Volg mij
Klik op deze afbeelding om te zien waar ik ben! het wachtwoord is: vespadakar

zaterdag 27 oktober 2012

Donderdag 25 oktober

Lekker rijden vandaag, flink stuk asfalt, daarna 45 km dwars door de Sahara.

Mauretanie is een vies land, echt overal troep, plastic, dode dieren, en autowrakken. Midden in de berm ligt het huisvuil en daar staan dan weer ezels, geiten en kamelen uit te eten.

Iedereen is druk met niets doen, iedereen loopt door elkaar en schreeuwt op elkaar.

In de woestijn was het spannend, nooit gedacht dat met half lucht in de banden en volgas je gewoon door het mulle zand kunt scheuren met de vespa. Na 20 km was er slecht nieuws, iemand gevallen, pijn aan zijn ribben, dus pauze. Mijn zeiltje tussen 4 scooters gespannen en 1,5 uur in 46 graden gezeten. Daarna toch maar doorgereden en weer 20 km later werd het fataal. Dezelfde scooter lag weer in het zand, dus weer stoppen, nadat was afgestapt merkte ik dat mijn energie tot het absolute nulpunt was gezakt en daaronder. Ik kon niets anders dan liggen. Gelukkig kwamen er net op dat moment 2 eenden langs, zij hebben mij en de andere Vespa rijder naar het bivak gebracht. De co-piloten van de 2cv rijders hebben voor het eerst mogen ervaren hoe het is om met een Vespa te rijden in het mulle zand. Dat viel tegen.;-)
In het bivak van cap-tafarit aangekomen meteen weer flink aan de ors en veel water. Het ging gelukkig alweer snel beter. Morgen is de langverwachte rustdag. Yes!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten