Volg mij

Volg mij
Klik op deze afbeelding om te zien waar ik ben! het wachtwoord is: vespadakar

maandag 22 oktober 2012

Verjaardag!

Vandaag 35 geworden, vanochtend in het bivak werd ik gewekt door een 4 tal mensen met ballonnen bij mn tent. Het was 6:15 uur, beetje jammer, maar het moest. 7:00 uur tijdens het ontbijt werd er door 80 man gezongen. Kippenvel. Om 7:30 zijn Tom, Jelle, sieb en ik begonnen aan deel 1 van de monstertocht richting mauretanie, 511 km, waarvan 180 door de laatste heuvel van het Atlas gebergte en de rest van de kilometers was oersaai snelweg, gemiddelde snelheid lag laag door de 5 tankstops, 2 x koffie en 1 x lunchen. De topsnelheid lag vandaag op 107 echte kilometers per uur. Oftewel 11 uur op de Vespa gezeten.

Gebroken ben ik. Morgen 611km en daarna 380 km vóór 10:00 uur. Achja ik heb er zelf voor gekozen.

Het is overigens geweldig wat onze px-en doen. Uren aan een stuk vol gas door de woestijn. Off-road tracks waar 4x4 geen kaas van lust. De route die voor de motoren en de 2cv's bedoeld is word door de vespa's verslonden. Technisch gezien zijn het wondermotoren. Of we nou de bergen in gaan of de snelweg door de Sahara, het doet ze echt niets. Mijn banden gaan nog 1 dag mee en dan moet ik wisselen. Geen druppel olie verbruikt en een mooi verbruik van 5 liter op 100 km. De schokbrekers hebben klappen gehad waarvan ik dacht, dit was het dan, maar gelukkig, ze hebben het goed met me voor. Qua kleding ben ik ook dik tevreden, alleen de helm is erg vermoeiend, het is een crosshelm met een klep bovenop die veel wind vangt en waaien dat het hier doet, mijn nekspieren maken dus overuren.

We zitten nu trouwens in tarfaya. Leuk kustplaatsje. Je merkt wel echt dat je zuidelijker gaat, het wordt warmer en warmer.

Straks een visje eten en dan vroeg naar bed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten