Volg mij

Volg mij
Klik op deze afbeelding om te zien waar ik ben! het wachtwoord is: vespadakar

maandag 15 oktober 2012

Zondag 14 oktober Barcelona

Na een lekkere douche en twee croissants heb ik een poging gewaagd om op aanwijzingen en een tekening van Niek de haven van Barcelona te bereiken. Dat was best lastig omdat het wegennet van Barcelona behoorlijk complex is.
Na een dikke 50 km kwam ik aan en daar stonden al heel wat Vespa's en 2cv's te wachten. Prachtig om te zien hoe veel Marokkaanse families naar huis gaan of met vakantie. Auto's met hun eigen omvang in bagage op het dak. Afgeladen vol, door de as zakkende busjes, echt niet normaal. .
Eenmaal aan boord eerst even alle handbagage naar onze hut gebracht, de organisatie had de 4 Nederlandse deelnemers in een hut gezet, erg gezellig. De boot is niet heel modern, echt een oude veerboot die 25 jaar geleden als modern schip het leven zag. Nu is het allemaal zwaar versleten, vernield of gewoon lek, zoals het zwembad aan boord. Overal liggen mensen op de grond onder een dekentje, kinderen rennen tot diep in de nacht door de zaal. Bijzonder om mee te maken.
Tja wat doe je 26 uur op een boot? Dobbelen, biertje drinken, muffins eten, wijn drinken, muziek luisteren, lezen, slapen, roken, lachen en typen. Overal zie ik mede-reizigers schrijven en typen, vooral dat laatste op de iPad. God wat had ik die graag meegehad. Na 10 minuten typen op de telefoon is mijn duim er klaar mee.
Zojuist zijn de gps-units geprogrammeerd voor de eerste paar dagen. Ook hebben we het 47ste formulier moeten invullen over wie ik ben en wat ik waarom kom doen. Leuke vraag is ook altijd naam en beroep van vader en moeder. De formulieren dienen in het Frans te worden ingevuld, pap jij bent boulanger en mam jij opticien, een ander Frans beroep schoot me niet te binnen. Zelf ben ik mecanicien, krijg ik ook geen moeilijke vragen;-). Het is nu 16:15 thuis, we zijn rond 19:00 in Tanger. Er is dan 2 uur tijdsverschil, dat betekent dat het daar dan 17:00 uur is. Ons eerste bivak is een camping op ongeveer 80km van de haven. Rekeninghoudend met 2 uur douanegebrabbel, stempels enz komen we pas rond 21:00 lokale tijd aan op de plaats v. bestemming. Tenten opzetten, bagage uitpakken, eten gaat dus allemaal in het donker gebeuren. Wetende dat we morgenvroeg alweer heel vroeg starten (tijd nog onbekend) wordt het nu echt menens.

Zo genoeg voor vandaag, ik kan dit nu nog niet uploaden. Daarvoor moet straks effe een wifi-point zoeken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten